CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 1 August 2012

Berbaloi ke sikap ego...

asalamualaikum..


ello..manusia-manusia ego sekalian.....dh sahur?? (tanye sebab post entry kul 5.40 am) bertahun sudah aku tak update blog...disebabkan kekecewaan melampau buat triffle tak menjadi...huhu....korang pernah tak gaduh dengan member...pastu korang rase korang berada di jalan yang benar dan mindset korang berkate-kate "dier yang salah...bukan aku" ...selalunye girls yang mengalami simpton-simpton bergaduh dengan member aku rase maybe sebab tahap sensitiviti yang melampau....

aku bet korang selalu mesti ade jugak feeling camtu kan....tapi korang pernah tak slow talk dengan dorang and tanye macam mana kite treat dorang...kadang-kadang tanpe kite sedar kelakuan kite lagi teruk dari dorang....so..bagi aku amat amat amat amat penting untuk aku post mortem satu-satu konflik untuk tahu ape sebab musabab dan dalam mase yang same perbaiki diri....but..persoalannye....sape yang akan mule langkah untuk bersua muke..bertentang mate....berjabat mesra...(tetibe je kan) adakah anda??? atau pihak musuh????

kompem laaa pihak musuh!! kaaaannn....and..kompem laa pihak musuh nak korang mulekan dulu....so...kalau bukan korang atau pihak musuh yang mulekan sape yang akan mulekan...adakah aku?? (yang tak ade kene mengena) pihak ketiga ( aku nasihatkan kalau boleh tak payah laaa gunekan pihak ketiga) atau Dr.fadzilah kamsah (pakar motivasi)???? selalunya pihak musuh terdiri dari seseorang yang kite pernah rapat sebab kalau kite tak rapat sangat selalunye kite tak ambek kisah pon orang tu nak buat ape kan... so...berbaloi ke korang bergaduh dan buat tak tau disebabkan ego korang dan korang kehilangan seseorang yang rapat dengan korang????kekadang rase berbaloi je (depends on situation)....

aku baru ade kesedaran sivik sikit sehari dua ni....(maklum laaa bulan pose pulak tu kan) kalau korang notice...sebenarnye kite tak dapat ape pon dari sikap ego ni...malahan lost something pulak tu....kite hilang relationship yang terlibat dalam konflik tersebut...maybe ade konflik yang buat kite rase marah, sedih, hiba, angry, dan sad...tapi tak elok kalau lame-lame sangat...just anggap...mereka pon manusia....akan buat silap...kite pon belom tentu macam mane dengan orang sekeliling kite...entah-entah lagi teruk dari ape yang kite bayangkan...

1 comment:

Diari Si Froggie said...

betul2.. tapi kan cuba bayangkan kita dah tolak tepi dah ego kita, pihak musuh pulak selalu mencabar keegoaan kita.. mesti sekali sekala termeletup jugak. hik3

Post a Comment